4. Třída - Berušky
Představujeme naší třídu
Ve třídě pracují s dětmi p. učitelky - Bc. Romana Píchová , Jitka Hyánková a Šárka Maxerová.Jmenujeme se BERUŠKY a chodí nás 25 dětí, z toho 11 chlapců, 3 děti měly odklad školní docházky a 9 dětí je mladších.
Provoz MŠ je zajištěn od 6.00 hodin do 16.30 hodin. Je dostatečně pružný a umožňuje reagovat na individuální zvláštnosti dětí. Poměr spontánních a řízených činností je v denním programu vyvážený, a to včetně aktivit, které MŠ organizuje nad rámec běžného programu. Veškeré aktivity jsou organizovány tak, aby byly děti podněcovány k vlastní aktivitě a pracovaly svým tempem.
- Režim dne:
6.00 – 8.30 | scházení dětí, hry dle přání dětí |
8.30 – 9.40 | ranní cvičení, hygiena, svačina, didakticky zacílené činnosti (skupinové, individuální) |
9.40 – 11.40 | hygiena, oblékání, pobyt venku |
11.40–12.10 | hygiena, oběd |
12.10–14.00 | odpočinek, klidové hry a činnosti |
14.00–14.35 | hygiena, svačina |
14.35–16.30 | odpolední zájmové činnosti |
- pokud se ve třídě vyskytnou agresivní sklony k ostatním – bude působeno na děti prosociálním způsobem pomocí her i běžným sociálním působením, vzorem dospělých i ostatních dětí, za pomoci efektivních komunikačních technik
- pokud děti nebudou spolupracovat s učitelkami, ani s dětmi je důležitá individuální práce – posilovat jejich sebedůvěru, nenutit k činnostem
- při logopedických problémech budeme spolupracovat s rodiči, dětským lékařem a logopedem, mohou navštěvovat doplňkový program ,,Povídánky“
- nabízíme zákonným zástupcům kroužek ,,Hravá angličtina“ a ve spolupráci s DDM další zájmové aktivity
- ostatní vznikající výchovné problémy budeme řešit individuálním přístupem
- důležitá je příprava dětí do základní školy spolu s očekávanými výstupy vycházející z RVP PV, důležitá je spolupráce rodiny k návykům na školu
- podle potřeb dětí i zákonných zástupců budeme reagovat na speciální vzdělávací potřeby
- budeme spolupracovat se školským poradenským zařízením, odborným lékařem a vyrovnávat u dítěte nerovnoměrný vývoj (tělesný, rozumový i sociální), portfólio dítěte (rodiče budou moci na požádání konzultovat vývoj svého dítě s výsledky vzdělávání)
Dlouhodobé cíle pro třídu
- vytvořit ve třídě příjemnou atmosféru, kde se budou děti cítit dobře
- podporovat dětskou tvořivost a fantazii
- naučit se neubližovat kamarádovi a umět mu sdělit: ,,To mi nedělej!“
- učit se společným pravidlům při hrách, vzájemný respekt a schopnost řešení problémů
- učit hodnotit své chování a jednání a nést za něj vlastní zodpovědnost
- rozvíjet pohybové dovednosti s posílením tělesného zdraví a uvědomění si vlastního těla
Slovo závěrem: výchovně-vzdělávací proces je důležitým mezičlánkem mateřské a základní školy, proto v naší třídě na něho klademe velký důraz. Co se budou děti učit, budete mít vždy na nástěnce v šatně.
Pokud budete mít v čemkoli nejasnost, ptejte se… Reinhard K. Sprenger: Monolog váš svět zmenšuje. Dialog ho zvětšuje.
RYCHLÝ KONTAKT |
---|
Telefony |
Telefon: 381 581 001 - pro odhlášení stravy nebo přepojení hovorů do tříd Bc.Romana Píchová: 739 071 965 |
NOVINKY |
---|
Nové fotografie |
![]() |
Nejnovější fotografie z akcí v mateřské škole najdete zde |
Aktuální jídelníček |
![]() |
Aktuální jídelníček najdete zde |